בתחילה היה הידע.מקצת מהאנשים ידעו הרבה ,הרבה מהאנשים ידעו קצת
הידע כמו לחש סודי כמו נוסחא נחבא והוחבא אל הכלים ,כלי בידי אנשי הדת
בידי השליטים .
אנשי הכוח.
ידע הוא כוח כל ילד כבר יודע זאת ,אז בימים ההם ,הם היו חלשים חסרי ידע
חסרי כוח.
עד המצאת הדפוס במאה ה15 מעטים מהאנשים ידעו קרוא וכתוב,ורוב הכוח נשאר
בידי אלו שיכלו לייצר ספרים בכתב יד (כנסיה ,מלכים וכו')אולם עם המצאת הדפוס
ע"י גוטנברג ,הידע האצור בידי אנשים(שירה סיפורת ,רעיונות וכו') יחד עם התפשטות
ההשכלה(היכולת לכתוב ולקרוא ) הכפילו עשרות מונים את הידע האנושי הבלום ,ושיחררו
ידע עצום ורב אל קהל רעב לידע ומשכיל יותר.
ספרים רבים הודפסו מאז ,והחלה תעשיה שלא הייתה לפני כן ,תעשיית החדשות עיתונות
בה הופצו חדשות ומידע חדש בפורמאט זול יותר מספר ,ונגיש אף יותר לפולטריון.
מהפכות משנה למהפכת הדפוס (ואיתו הידע האנושי) היו מהפכת התחבורה (עגלות רכבות
מכוניות מטוסים ) אוכלוסיות שונות ביבשות שונות ומדינות שונות ,שיתפו בניהן ידע
תרבותי רפואימיסטי אקדמי ביתר קלות ונחשפו לתרבויות שונות בעליל.
מהפכת התקשורת (רדיו וטלווזיה) היו מהפכה נוספת בתחום הידע האנושי תוכניות רדיו
לימודיות ומשכילות ,טלווזיה רעבה לרצות את קהל צופיה הידע הופך להיות נגיש יותר.
אולם עדיין הידע (וקלות ייצורו והפצתו) לא היה שלם ,ספרים עלו כסף ידיעות חדשות
ומאמרים עלו כסף ,השכלה ותוכנות עלו כסף ,ייצור הידע והפצתו (מאמרים אישיים חדשות
אישיות וידאו אישי שיש בו ערך מוסף לקורא היה יקר מדי להפצה עם בדפוס טלווזיה וידאו
או כעלון )המהפכה הגדולה נוקשת על דלתות האנושות.
בזרמים שונים ברוחניות האנושות היא אורגניזם פיזי ותודעתי אחד היא "האחד" (אלוהים
הכל מכל ,האינסוף וכו') שחילק את עצמו לחלקיקים (כדור הארץ בני האדם ,וכו) כדי
"להכיר את עצמו " ולחזור הביתה (למשל בקבלה יש רעיון דומה) .
כלומר מאגר הידע האנושי ה י ה - ח י י ב - ל פ ר ו ץ
האינטרנט באה לעולם (אני קורא לה "האורגניזם הוירטואלי" ) הידע זמין לכל מכל מקום
כל ניסיון לשמר ידע וירטואלי נועד לכישלון ( תוכנות ופריצותן בשיתופי הקבצים) הידע
של כולם מפורסם לכולם יכולות השיתוף ו ה נ ת י נ ה עלו מדרגה ואיתם התודעה האנושית.
עידן חדש.
גורם חדש נכנס לפעולה והוא מנועי החיפוש .
בבליל המידע הרב שנצבר היה צריך להיות "מצפן" שיראה את הכיוון הנכון והרלוונטי
לשאילתות מנועי החיפוש תפקידם אחד, להביא אותך אל מחוז חפצך.
מנועי החיפוש הפכו למעין "רמזור על" המנתב את המידע בין המשתמשים השונים
בשפות שונות ממדינות שונות.
הידע כמו לחש סודי כמו נוסחא נחבא והוחבא אל הכלים ,כלי בידי אנשי הדת
בידי השליטים .
אנשי הכוח.
ידע הוא כוח כל ילד כבר יודע זאת ,אז בימים ההם ,הם היו חלשים חסרי ידע
חסרי כוח.
עד המצאת הדפוס במאה ה15 מעטים מהאנשים ידעו קרוא וכתוב,ורוב הכוח נשאר
בידי אלו שיכלו לייצר ספרים בכתב יד (כנסיה ,מלכים וכו')אולם עם המצאת הדפוס
ע"י גוטנברג ,הידע האצור בידי אנשים(שירה סיפורת ,רעיונות וכו') יחד עם התפשטות
ההשכלה(היכולת לכתוב ולקרוא ) הכפילו עשרות מונים את הידע האנושי הבלום ,ושיחררו
ידע עצום ורב אל קהל רעב לידע ומשכיל יותר.
ספרים רבים הודפסו מאז ,והחלה תעשיה שלא הייתה לפני כן ,תעשיית החדשות עיתונות
בה הופצו חדשות ומידע חדש בפורמאט זול יותר מספר ,ונגיש אף יותר לפולטריון.
מהפכות משנה למהפכת הדפוס (ואיתו הידע האנושי) היו מהפכת התחבורה (עגלות רכבות
מכוניות מטוסים ) אוכלוסיות שונות ביבשות שונות ומדינות שונות ,שיתפו בניהן ידע
תרבותי רפואימיסטי אקדמי ביתר קלות ונחשפו לתרבויות שונות בעליל.
מהפכת התקשורת (רדיו וטלווזיה) היו מהפכה נוספת בתחום הידע האנושי תוכניות רדיו
לימודיות ומשכילות ,טלווזיה רעבה לרצות את קהל צופיה הידע הופך להיות נגיש יותר.
אולם עדיין הידע (וקלות ייצורו והפצתו) לא היה שלם ,ספרים עלו כסף ידיעות חדשות
ומאמרים עלו כסף ,השכלה ותוכנות עלו כסף ,ייצור הידע והפצתו (מאמרים אישיים חדשות
אישיות וידאו אישי שיש בו ערך מוסף לקורא היה יקר מדי להפצה עם בדפוס טלווזיה וידאו
או כעלון )המהפכה הגדולה נוקשת על דלתות האנושות.
בזרמים שונים ברוחניות האנושות היא אורגניזם פיזי ותודעתי אחד היא "האחד" (אלוהים
הכל מכל ,האינסוף וכו') שחילק את עצמו לחלקיקים (כדור הארץ בני האדם ,וכו) כדי
"להכיר את עצמו " ולחזור הביתה (למשל בקבלה יש רעיון דומה) .
כלומר מאגר הידע האנושי ה י ה - ח י י ב - ל פ ר ו ץ
האינטרנט באה לעולם (אני קורא לה "האורגניזם הוירטואלי" ) הידע זמין לכל מכל מקום
כל ניסיון לשמר ידע וירטואלי נועד לכישלון ( תוכנות ופריצותן בשיתופי הקבצים) הידע
של כולם מפורסם לכולם יכולות השיתוף ו ה נ ת י נ ה עלו מדרגה ואיתם התודעה האנושית.
עידן חדש.
גורם חדש נכנס לפעולה והוא מנועי החיפוש .
בבליל המידע הרב שנצבר היה צריך להיות "מצפן" שיראה את הכיוון הנכון והרלוונטי
לשאילתות מנועי החיפוש תפקידם אחד, להביא אותך אל מחוז חפצך.
מנועי החיפוש הפכו למעין "רמזור על" המנתב את המידע בין המשתמשים השונים
בשפות שונות ממדינות שונות.
קידום4 קידום אתרים
http://kidum4.co.il
http://kidum4.co.il